France
108min - DCP - 1.85 - Color - Documentary
Original language: French
DOWNLOADS
Credits
Director: Philippe Béziat
Image : Raphaël O'Byrne
Sound: François Waledisch, François Mereu, Mélissa Petitjean
Editing: Henry-Pierre Rosamond
Producers : Philippe Martin et David Thion, LES FILMS PELLEAS
Festivals & Awards
AWARDS
Best Documentary Award - Colcoa French FF
Prix pour la Paix (Audience Award) - FNC Montreal
FESTIVALS 2021
Hot Docs
Sheffield Doc Fest
Shanghai IFF
Transilvania IFF
Jecheon International Music & Film Festival
International Festival Context Moscow
Fundacion Proa - Institut Français Buenos Aires
Ohlalà! Festival de cine francófono de Barcelone - Opening Film
Namur FFF
Rencontres coréographiques de Casablanca
Festival Nouveau Cinema Montreal
CODA Oslo International Dance Festival
DocLisboa
Hof filmertage
Colcoa French FF
Lo Schermo dell’Arte
French Film Festival Singapore
FICFA Festival International Cinema Francophone Acadie
La Habana IFF
Based on Jean-Philippe Rameau’s opera-ballet that was directed by Clément Cogitore for the Opéra National de Paris.
This is a premiere for 30 dancers of hip-hop, krump, break, voguing... A first for the Director Clément Cogitore and for the choreographer Bintou Dembélé. And a first for the Paris’ Opera Bastille. By bringing together urban dance and opera singing, they reinvent Jean-Philippe Rameau's baroque masterpiece, Les Indes Galantes. From rehearsals to public performances, it is a human adventure and a meeting of political realities that we follow: can a new generation of artists storm the Bastille today?
C’est une première pour 30 danseurs de hip-hop, krump, break, voguing... Une première pour le metteur en scène Clément Cogitore et pour la chorégraphe Bintou Dembélé. Et une première pour l’Opéra de Paris. En faisant dialoguer danse urbaine et chant lyrique, ils réinventent ensemble le chef-d’œuvre baroque de Jean-Philippe Rameau, Les Indes Galantes. Des répétitions aux représentations publiques, c’est une aventure humaine et une rencontre aux enjeux politiques que nous suivons : une nouvelle génération d’artistes peut-elle aujourd’hui prendre la Bastille ?