2017
France - Germany - Qatar
67min - DCP - Color - Documentary
Original language: French
DOWNLOADS
Credits
Director: Eric Caravaca
Script: Eric Caravaca, Arnaud Cathrine
Image: Jerzy Palacz
Editing: Simon Jacquet
Music: Florent Marchet
Producers: Laetitia Gonzalez and Yaël Fogiel (LES FILMS DU POISSON)
Festivals & Awards
AWARDS
Festival Intl du film Francophone de Namur
Audience Award for best documentary
French Film Festival in Tubingen
Grand Prix
Festival Imagesanté, Belgium
Second Prize and Prix de la Province de Liège
Festival d'Annaba du Film Méditerranéen, Algeria
Annab d'Or for Best Documentary
Best Documentary
Vive le Cinéma Festival, Lecce 2018, Italy
FESTIVALS 2017
Cannes 2017 - Special presentation
Festival International du Film Francophone de Namur
Athens Intl Film Festival
El Gouna Film Festival
Fête du Cinéma Français au Portugal
Mostra Internacional de Cinema Sao Paulo
Festival International du Film Francophone Tubinghen
Cinemania, Francophone Film Festival in Montréal
Cairo European Film festival
DOC NYC
IDFA - International Documentary Film Festival Amsterdam
17ème Festival Cinéma Méditerranéen de Bruxelles
FESTIVALS 2018
Institut Français du Maroc – Special screenings
Istanbul International film Festival
Ecrans du Réel – Beyrouth
COLCOA los Angeles French Film Festival
Doc Aviv Israel
Vive le Cinéma - French Film Festival Lecce
"Plot 35 is a place that was never mentioned in my family; it is where my elder sister, who died aged three, is buried. The sister about whom I was told nothing, or nearly nothing, and of whom my parents had oddly never kept a single photograph. It was to make up for the missing images that I decided to make this film. Thinking that I would simply chronicle a forgotten life, in fact I opened up the hidden door to a past that I was unaware of, to the subconscious memory that lies inside each of us and who makes us what we are."
"Carré 35 est un lieu qui n’a jamais été nommé dans ma famille ; c’est là qu’est enterrée ma sœur aînée, morte à l’âge de trois ans. Cette sœur dont on ne m’a rien dit ou presque, et dont mes parents n’avaient curieusement gardé aucune photographie. C’est pour combler cette absence d’image que j’ai entrepris ce film. Croyant simplement dérouler le fil d’une vie oubliée, j’ai ouvert une porte dérobée sur un vécu que j’ignorais, sur cette mémoire inconsciente qui est en chacun de nous et qui fait ce que nous sommes."